Legia Warszawa absolutnym liderem. Ranking klubów ekstraklasy w mediach społecznościowych
Autor wpisu: Anna Suska 19 stycznia 2016 00:55
Legia Warszawa walczy o mistrzostwo na stulecie klubu. Patrząc na zimowe zakupy ma na to duże szanse. Żaden zespół nie może pochwalić się takimi wzmocnieniami. Czy to wystarczy, by przegonić sensacyjnego lidera – Piasta Gliwice – okaże się w maju. Natomiast już dziś stołeczny klub jest absolutnym mistrzem w mediach społecznościowych. Prezentujemy nasz ranking ekstraklasy.
Tutaj Legię goni Lech Poznań, ale wygląda na to, że jeszcze długo nie uda mu się dorównać warszawskiej drużynie. Jeśli w ogóle… Według różnych zestawień i sond, Legia Warszawa ma najwięcej kibiców w Polsce, ale też najwięcej wrogów. No, ale przecież od dawna obowiązuje zasada, szczególnie w Internecie – lepiej pisać źle niż wcale, byleby nie przekręcano nazwy. Krytyka, a nawet hejt napędza popularność.
W mediach społecznościowych Legia działa wielotorowo: obowiązkowy Facebook, Twitter, Instagram, ale też duży kanał na Youtubie, konto na Google+. Od niedawna klub aktywny jest też Snapchacie – konto Legii jest na 17. miejscu wśród najpopularniejszych polskich marek tej aplikacji. Kibice mogą również ściągnąć specjalną aplikację na telefon, dzięki której można śledzić informacje z klubu, obejrzeć zdjęcia, zapisać w kalendarzu mecze sezonu itp. Podobne aplikacje oferują także Lech Poznań i Wisła Kraków.
UWAGA: Ranking na dzień 17.01.2016
Nasza klasyfikacja została stworzona, jak widać powyżej, głównie w oparciu o „stare” media społecznościowe tj. Facebook i Twitter. Punktem wyjścia, a zarazem tym, co daje konkretne miejsce w rankingu, jest zatem liczba „lajkujących” konta klubowe na FB. Uznaliśmy, że to medium jest – cały czas – najbardziej popularne, a tym samym przekłada się na aktywność klubów w Internecie. Nie do przecenienia jest także Twitter. Coraz prężniej rozwijają się konta na Instagramie, ale nadal w wielu klubach to jeszcze raczkujące medium.
Żeby jednak oddać sprawiedliwość, chcemy podkreślić, że część klubów jest mniej aktywna bądź mniej popularna na FB (także z racji zasięgu klubu, wielkości miasta), natomiast ma fantastycznie rozbudowaną telewizję klubową. Youtube (liczba subskrybentów oraz wyświetleń) oraz Google+ (liczba wyświetleń) to niewątpliwie mocne punkty w programie drużyn, które są nisko w naszym rankingu (ze względu na FB i TT), ale na polu telewizji są niezwykle aktywne i docierają do rzeszy kibiców.
Prócz czołówki naszego rankingu, wielkie brawa więc dla KORONY KIELCE, JAGIELLONII BIAŁYSTOK, CRACOVII I POGONI SZCZECIN.
Natomiast szokująco marne są zasięgi tego realnego lidera ekstraklasy, czyli Piasta Gliwice. Mówimy tu o piłkarskim hicie jesieni z całkiem pokaźnego miasta (blisko 200.000 mieszkańców).
A tutaj przygotowaliśmy przegląd najpopularniejszych materiałów z telewizji klubowych w 2015 roku. Lider? Zobaczcie sami. To się ogląda!
Media społecznościowe to także naturalne miejsce dla osób działających w piłce. Do tego najlepiej nadaje się Twitter, gdzie na bieżąco można wrzucać swoje uwagi, polemizować z innymi, komentować. I jak w życiu – niektórzy posługują się tym medium w bardziej, niektórzy w mniej cywilizowany sposób. Nie brak wojen słownych, uszczypliwości, czy po prostu wylewania pomyj.
Blog o tym, że w dziennikarstwie sportowym nie ma już kultury gry. Twitter jest tego przykładem.
Skoro piszemy o ekstraklasie nie można nie wspomnieć o aktywności na TT takich piłkarzy jak Jakub Rzeźniczak (ten z przerwami po tym, gdy po kilku jego wpisach wylewała się na niego rzeka hejtu), Sebastian Mila, Arkadiusz Malarz, czy młodzi Dawid Kownacki, Bartosz Kapustka czy Patryk Lipski. Wśród trenerów w mediach działa oczywiście Czesław Michniewicz.
Najaktywniejszym prezesem jest za to – nie kto inny jak – Bogusław Leśnodorski. Klub lideruje, więc prezes nie może być gorszy. @BL_1916 często komentuje, a ostatnio dużo… dementuje. Chodzi o transfery Legii i zainteresowanie klubu kolejnymi zawodnikami. Hasło #bzdura w postach prezesa spokojnie zasłużyło już na swój hasztag i jest popularne w kręgach piłkarskich.
Tylko na kolejne dementi transferowe prezes musi zmienić odpowiedź. Ta jest już spalona.
Coraz aktywniejszy na Twitterze jest także prezes Ekstraklasy S.A. Dariusz Marzec. Nie zapominamy o Zbigniewie Bońku, ale, że to ranking ekstraklasowy, tym razem o prezesie PZPN ani słowa (prawie, jak widać).
Śledź nas na @Futbolfejs
Chcesz zobaczyć nasz ranking pierwszoligowców w mediach społecznościowych? Kliknij na obrazek „Krzywego”:
Bogusław Leśnodorskidariusz marzecfacebookgoogle+instagramJakub Rzeźniczakmedia społecznościowerankingsnapchattwitteryoutube
Inne artykuły o: Cracovia | Ekstraklasa | Górnik Łęczna | Górnik Zabrze | Hit | Jagiellonia Białystok | Korona Kielce | Lech Poznań | Lechia Gdańsk | Legia Warszawa | Piast Gliwice | Podbeskidzie Bielsko-Biała | Pogoń Szczecin | Polecane | Rankingi | Ruch Chorzów | Śląsk Wrocław | Termalica Bruk-Bet Nieciecza | Wisła Kraków | Zagłębie Lublin
-
Taz Tazmańsky