Wystartowała Vitasport Fantasy 1. Liga! Wejdź do gry i stwórz swoją drużynę!

Autor wpisu: 15 lutego 2017 12:20

Pierwszoligowcy wracają na boiska 3 marca, my wracamy już dziś. Rozpoczynamy właśnie drugą edycję naszego wirtualnego menedżera – Vitasport Fantasy 1. Liga. Nie ma na co czekać. Dołącz do nas TUTAJ i walcz! Dla najlepszych atrakcyjne nagrody!

O co chodzi? Kto grał w poprzedniej rundzie (lub w tego typu menedżera gdzie indziej), doskonale wie. A kto nie – krótkie wyjaśnienie. Zabawa polega na stworzeniu i prowadzeniu wirtualnej drużyny złożonej z piłkarzy grających w rundzie wiosennej na boiskach polskiej pierwszej ligi. Osiągnięcia uczestnika zależą bezpośrednio od wyników, jakie uzyskają wybrani przez niego zawodnicy w prawdziwych ligowych meczach. Śmiało możecie więc sprawdzić się w roli prezesa i menedżera profesjonalnego zespołu piłkarskiego.

W przerwie zimowej przygotowaliśmy dla Was sporo nowości. Przed założeniem drużyny warto się z nimi zapoznać:
1. Nie musicie się na nowo rejestrować. Zachowaliśmy Wasze kluby z poprzedniej edycji. Wystarczy zalogować się na dane z jesieni i zadeklarować chęć importowania klubu. Oczywiście piłkarzy musicie kupić od nowa, gdyż niemal wszyscy zawodnicy mają inne ceny (najdrożsi są Forsell i Kądzior, ale to chyba nie powinno dziwić).
Ci, którzy jesienią nie brali udziału, a chcą rywalizować w rundzie wiosennej – rejestrują się i zakładają drużynę POD TYM LINKIEM.
2. Od tej edycji administratorzy lig prywatnych mogą decydować, czy chcą założyć ligę klasyczną, czy ligę head-to-head. Ta druga dostarcza jeszcze więcej emocji, bo co kolejkę rywalizujemy w bezpośrednim meczu z innym uczestnikiem ligi, gdzie za zwycięstwo otrzymujemy 3 punkty, a za remis – punkt. Jak w prawdziwej lidze.
3. Teraz w każdej kolejce możecie rywalizować z trzema różnymi menedżerami w pojedynkach, wysyłając wcześniej aż 10 zaproszeń lub przyjmując 10 wyzwań.
4. Delikatnej zmianie uległ widok boiska. Od razu będziecie wiedzieć, z którą ligową drużyną w następnej kolejce zagra Wasz piłkarz. Warto dodać, że uwzględniono również, czy ten następny mecz jest u siebie (D), czy na wyjeździe (W).
5. Podczas tworzenia nowej drużyny możecie posortować piłkarzy po punktach z poprzedniej edycji. To duże ułatwienie.
6. Strona statystyki stała się jeszcze bardziej czytelna i – co najważniejsze – są uwzględnione wszystkie statystyki poprzedniej rundy.
7. No i nagrody – w tej edycji są ich 4 rodzaje:
– gotówka
– vouchery na konta bonusowe w serwisie forBET
– vouchery na zakupy w sklepie internetowym Vitasport.pl
– nagrody rzeczowe, w tym np. koszulki reprezentacji Polski z autografami piłkarzy
Ale to nie wszystko. Będą też inne nagrody, nie mniej atrakcyjne. Na razie nie odkrywamy jeszcze wszystkich kart – więcej informacji na ten temat wkrótce. Śledźcie serwis futbolfejs.pl i naszego Facebooka.

A teraz przypomnienie głównych zasad:
1. TWORZENIE DRUŻYNY:
Każdy menedżer dysponuje takim samym budżetem (26 milionów wirtualnych złotych), który będzie musiał mu wystarczyć na zakup 15 piłkarzy. Tych wybieramy spośród wszystkich zawodników grających w pierwszej lidze w rundzie wiosennej. Kupujemy 2 bramkarzy, 5 obrońców, 5 pomocników i 3 napastników. Pamiętajmy, że z jednego ligowego klubu może się znaleźć w naszej drużynie co najwyżej 3 piłkarzy!
Po zakupie 15 zawodników decydujemy, którzy będą grać w podstawowym składzie, a którzy powędrują na ławkę rezerwowych. Podstawowych umieszczamy na boisku. Żeby zawodnika z rezerwy przesunąć do składu podstawowego, musimy najechać kursorem na jego koszulkę, złapać i przeciągnąć (mechanizm drag&drop) w miejsce zawodnika, który zostanie rezerwowym.
Kolejnym krokiem jest wybór kapitana (punktuje podwójnie) i jego zastępcy (punktuje podwójnie, jeśli nie zagra kapitan).
UWAGA! Do czasu rozpoczęcia pierwszego meczu rundy wiosennej, czyli do piątku 3 marca do godz. 20.30, możemy robić dowolną liczbę transferów, zmieniać ustawienie piłkarzy na boisku (1-3-4-3, 1-3-5-2, 1-4-3-3, 1-4-4-2, 1-4-5-1, 1-5-3-2, 1-5-4-1), kapitana i jego zastępcę, przesuwać zawodników do składu rezerwowego i odwrotnie.
Potem już transfery rządzić się będą innymi prawami.

2. TRANSFERY:
Po każdej kolejce możemy sprzedawać i kupować piłkarzy. Dwa pierwsze transfery są za darmo, tzn. z konta punktowego najbliższej kolejki nie zostanie odjęta prowizja. Wymieniając jednak kolejnego piłkarza (trzeciego, czwartego itd.), zapłacimy prowizję za transfer. Ta prowizja to minus 3 punkty za każdy dodatkowy transfer.

3. REZERWOWI:
W rezerwie zawsze będziemy mieć bramkarza i trzech zawodników z pola. Jeżeli podstawowy bramkarz nie zagra, punktować za niego będzie bramkarz rezerwowy – jeżeli oczywiście grał w kolejce. W przypadku zawodników z pola liczy się kolejność. Pierwszeństwo w zastępowaniu niegrających zawodników z pierwszego składu ma rezerwowy z numerem 1. Jeżeli nie grał ktoś ze składu podstawowego, a także pierwszy rezerwowy, to do punktacji zaliczać się będą zdobycze rezerwowego z numerem 2 itd.

4. PUNKTACJA:
Gole:
– napastnicy: 4 punkty
– pomocnicy: 5 punktów
– obrońcy: 6 punktów
– bramkarze: 8 punktów
Asysty:
– napastnicy i pomocnicy: 3 punkty
– obrońcy: 4 punkty
– bramkarze: 6 punktów
Mecz bez straconej bramki:
– obrońcy i bramkarze: 3 punkty
– pomocnicy: 1 punkt
Za udział w meczu:
– piłkarz ze składu podstawowego: 2 punkty
– piłkarz ze składu rezerwowego: 1 punkt
Wynik meczu:
– zwycięstwo drużyny: 2 punkty
– remis: 1 punkt
Obrona rzutu karnego: 4 punkty
Wywalczenie rzutu karnego: 2 punkty
Strata bramki:
– tylko bramkarze i obrońcy – po minus 1 punkt za każdą straconą bramkę z wyłączeniem pierwszej
Żółta kartka: minus 1 punkt
Czerwona kartka: minus 3 punkty
Niewykorzystany rzut karny: minus 3 punkty
Bramka samobójcza: minus 3 punkty
Spowodowanie rzutu karnego: minus 2 punkty

ZAPRASZAMY I MIŁEJ ZABAWY!

Wszystkie teksty, zdjęcia, grafiki i inne dane znajdujące się w serwisie Futbolfejs.pl chronione są prawami autorskimi.

Użycie skopiowanych lub pobranych materiałów bez pisemnej zgody Autora jest zabronione.

Serwis przeznaczony dla odbiorców posługujących się językiem polskim, ale mieszkających w krajach, gdzie zakłady bukmacherskie są legalne.

Projekt i realizacja Konrad Siuda & Stukot Pikseli