I liga w mediach społecznościowych. Zawisza liderem!

Autor wpisu: 10 grudnia 2015 13:01

Trudno wyobrazić sobie dziś życie bez mediów społecznościowych. Konta na Facebooku, Twitterze czy Instagramie mają piłkarze, (rzadziej trenerzy), a coraz prężniej rozwijają się – czytaj: zbierają swoich „followersów” – klubowe konta drużyn piłkarskich. I liga ma swojego niekwestionowanego zwycięzcę z Bydgoszczy.

Ponad 80 tysięcy kibiców polubiło oficjalny profil Zawiszy Bydgoszcz na Facebooku, ponad 2400 osób obserwuje konto na Twitterze. Do gigantów ekstraklasy: Legia Warszawa – FB ponad 864 tysiące, TT ponad 50 tysięcy, Lech Poznań – FB ponad 642 tys., TT ponad 39 tys., jeszcze daleko, ale jak na warunki I-ligowe Zawisza ma niezły wynik, a po piętach depcze Arka. Gdzieś na szarym końcu w pierwszoligowym zestawieniu plasuje się Dolcan Ząbki. Ale wygląda na to, że będzie piął się w górę, a to za sprawą swojego zawodnika (notabene nie wiemy, czy transfer w lipcu z Wisły Płock miał być tylko wzmocnieniem drużyny, czy także walką o popularność klubu w mediach, także społecznościowych) Marcina Krzywickiego – samozwańczego Króla Twittera. Napastnik ma ponad 10,3 tys. obserwujących, a jego barwne wpisy na TT śledzą i podają dalej dziennikarze i piłkarze z bogatszą karierą niż on sam (w młodzieżówce grał w ataku z Robertem Lewandowskim!). Prócz prywatnego konta na Facebooku, ma profil jako osoba publiczna (polubiony przez ponad 5700 użytkowników). Jest też aktywny na Instagramie (ponad 1,4 tys.).

 

Kiedyś określenie „kibic w kapciach” było nie tylko lekko obraźliwe, ale i do bólu adekwatne. Transmisja (jeśli w ogóle!) meczu w tv i gazeta to były jedyne źródła informacji o ulubionym klubie. Ubogo, a dla dzisiejszych nastolatków wręcz nie do pomyślenia. Teraz, nawet w kapciach, bez wychodzenia z domu, kibic dostaje pełen pakiet wiadomości z klubu, życia drużyny, aktualności, filmiki, wywiady, informacje o spotkaniach z piłkarzami, konkursy i wiele więcej. A że media społecznościowe dają możliwość komunikacji, zawsze można o coś zapytać, skomentować czy chociaż „zalajkować” jakiegoś posta czy tweeta.
Tyle że i tak to wszystko nie zastąpi uczestniczenia w meczu na żywo. Zatem: kibice na trybuny!

A tu ranking klubów I-ligowych w mediach społecznościowych (konta oficjalne, inne – jeśli brak):

iliga-social

 

  1. Zawisza Bydgoszcz          FB ponad 80 tys. TT ponad 2,4 tys.
  2. Arka Gdynia                     FB ponad 63 tys. TT ponad 3800
  3. GKS Katowice                  FB ponad 30 tys. TT blisko 2000
  4. GKS Bełchatów                FB blisko 17 tys. TT ponad 3100
  5. Zagłębie Sosnowiec         FB ponad 15,8 tys. (nieoficjalne ponad 14 tys.)  TT ponad 1600
  6. Olimpia Grudziądz            FB ponad 15,7 tys. TT ponad 800
  7. Wisła Płock                       FB ponad 15,6 tys. TT ponad 200
  8. Chrobry Głogów               FB ponad 9,3 tys. TT ponad 500
  9. Pogoń Siedlce                  FB ponad 8,8 tys. TT ponad 500
  10. Miedź Legnica                  FB ponad 7,7 tys. TT ponad 1900
  11. Wigry Suwałki                  FB ponad 6,1 tys. (nieoficjalne ponad 3,6 tys.)  TT 2 konta nieoficj. w sumie ok 400
  12. Chojniczanka Chojnice   FB nieoficjalne blisko 6 tys. (oficjalne 3,7 tys.) TT ponad 700
  13. Sandecja Nowy Sącz      FB ponad 5,2 tys. TT ponad 800
  14. Bytovia Bytów                 FB ponad 5 tys. TT ponad 900
  15. Stomil Olsztyn                 FB ponad 4,9 tys. TT 1000
  16. Rozwój Katowice             FB ponad 4,7 tys. TT ponad 500
  17. Dolcan Ząbki                   FB ponad 4,3 tys. TT ponad 370
  18. MKS Kluczbork                FB ponad 3,6 tys. TT ponad 140

Niektóre kluby mają kilka kont – klubowe, drużynowe, oficjalne, nieoficjalne, fan page. Dlatego w kilku przypadkach mieliśmy wątpliwości. Jeśli macie uwagi co do rankingu, prosimy o sprostowanie (udokumentowane!), wówczas zaktualizujemy ranking.

Wszystkie teksty, zdjęcia, grafiki i inne dane znajdujące się w serwisie Futbolfejs.pl chronione są prawami autorskimi.

Użycie skopiowanych lub pobranych materiałów bez pisemnej zgody Autora jest zabronione.

Serwis przeznaczony dla odbiorców posługujących się językiem polskim, ale mieszkających w krajach, gdzie zakłady bukmacherskie są legalne.

Projekt i realizacja Konrad Siuda & Stukot Pikseli